Україна захищає внутрішній ринок на 5% порівняно із США та країнами ЄС

Україна захищає внутрішній ринок на 5% порівняно із США та країнами ЄС

26 липня 2018

Практика захисту внутрішніх ринків є актуальним завданням для багатьох розвинених країн. Економіки традиційно здійснюють протекціоністські заходи. В Україні ж робота в цьому напрямку, м’яко кажучи, недостатня, що створює певні загрози для виробників. Поза тим, цілком реально запровадити низку мит, що не суперечитимуть правилам СОТ та міжнародним зобов’язанням держави. Таку думку висловила  Олена Омельченко – представник юридичної компанії «Ілляшев і Партнери» (член УСПП), яка курує напрям супроводу міжнародної торгівлі.

«Дуже багато підприємств вважають, що після вступу України в СОТ не існує можливості тарифного захисту внутрішнього ринку. Але у кожному правилі є свої винятки. Я хочу звернути увагу саме асоціацій і підприємств на можливість захисту внутрішнього ринку шляхом введення трьох видів мит, які дозволені СОТ і трьома законами України. Мова йде про спеціальне мито (в інших країнах воно називається захисне мито), компенсаційне та антидемпінгове мито», – наголосила експерт.

Вона нагадала, що такий вид мита застосовується міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі, де приймається рішення простою більшістю голосів. Ініціативу про застосування того чи іншого мита виносить Мінекономрозвитку, тобто застосувати такий вид мита набагато простіше, ніж підняти імпортне мито, щодо якого ми маємо низку зобов’язань в СОТ.

«Флагманом для захисту внутрішнього ринку відповідно до закону, відповідно до угод СОТ мають бути саме підприємства, які об’єднуються і представляють інтереси національного виробника на рівні не менш 50% від виробництва в Україні, а також асоціації, тобто ініціатором мають бути асоціації»,  – розповіла Олена Омельченко.

Ці підходи досить гнучкі. Так, кажуть юристи, можливо порушити розслідування і застосувати мито до конкретних країн, а можливо і до всіх. Порівняно із тим, наскільки широко застосовують такий механізм в США, Європі, Індії, Туреччині тощо, Україна використовує близько 5% всіх законних можливостей.

Поза тим, звичайно, подібні рішення мають бути збалансованами та враховувати національний інтерес.

«Тут згадували про аміачну селітру, де, на моє переконання, не були враховані належним чином національні інтереси, інтереси споживача, було застосовано достатньо високе мито, тому ринок закрився. Але є дуже багато яскравих прикладів, коли саме асоціації і підприємства ініціюють такі механізми і тим самим дозволяють розширити внутрішній ринок для національного виробника», – зазначила представник компанії.

Юридична компанія має дуже багато проектів саме в цьому напрямку. Тут пропонують об’єднати свої зусилля для того, щоб максимально допомогти  українському виробникові. Як мінімум, вважають своїм завданням проінформувати асоціації та представників реального сектору економіки про такі можливості, використати які доволі легко.

Довідково. «Ілляшев і Партнери» має понад 800 клієнтів, серед них – найбільші заводи, підприємства України, іноземні компанії тощо.


до списку новин

Уряд, роботодавці та профспілки підписали тристоронню Генеральну угоду на 2016-2017 рр.
Уряд, роботодавці та профспілки підписали Генеральну угоду, яка визначатиме трудову та соціальну...

Приєднатися до ООРУ