Французькі гвинтокрили коштують Україні майже стільки,  скільки дорівнює  національна програма розвитку авіапрому

Французькі гвинтокрили коштують Україні майже стільки, скільки дорівнює національна програма розвитку авіапрому

26 липня 2018

Не так давно МВС закупило 55 гелікоптерів виробництва компанії Airbus Helicopters (Франція) для поліції. Вартість контракту – 555 мільйонів євро. Щоб розрахуватись за дану продукцію, у Франції  же  буде оформлений кредит. Затверджена урядом стратегія розвитку вітчизняного авіапрому передбачає майже такі кошти. На цьому наголосив президент УСПП Анатолій Кінах на спільному засіданні союзу та Антикризової ради громадських організацій. 

«Спроба знайти характеристики для порівняння гелікоптерів, з’ясувати, чому імпортне краще вітчизняного, переконати вийти хоч на якийсь рівень локалізації – марна справа. Паралельно уряд затверджує стратегію українського авіабудування – терміном на 5 років та вартістю 22 млрд. гривень або десь 800 млн. доларів. Тобто кредит на імпортні гелікоптери практично дорівнює сумі, потрібній на нашу національну програму авіабудування. Де тут логіка, де той економічний патріотизм, про який ми так часто говоримо?», – підкреслює президент УСПП.

Нагадаємо, вітчизняне підприємство «Мотор Січ» має напрацювання та виробничу базу, яка дозволяє випустити аналогічну продукцію з локалізацією в Україні. Більше того – такий варіант здешевив би подальшу експлуатацію «новинок». Вартість льотної години, витрати на навчання технічного складу, будівля з нуля інфраструктури для наземного обслуговування закордонної техніки – в рази перевищує ціни при  виборі вітчизняної продукції.

«Кожне робоче місце відповідної програми дозволило  б створити  10 інших в суміжних підприємствах», – наголошує Анатолій Кінах.

На сьогоднішній день модельний ряд гвинтокрилів «Мотор Січ» включає в себе легкі  (Мі-2, МСБ-2) та середньо-важкі (Мі-8МСБ та ін.) вертольоти. Вони не поступаються закордонним аналогам за основними характеристиками, при цьому вигідно відрізняючись за ціною та вартістю експлуатації.

Купуючи закордонну продукцію, держава не тільки залишає ні з чим вітчизняного виробника, але й збільшує навантаження на держбюджет: окрім розбудови міні-інфраструктури для гвинтокрильного підрозділу, потрібно  створення бази для ремонту, заміни агрегатів та продовження ресурсних показників французьких виробів. У той же час, на вітчизняному підприємстві така інфраструктура вже є, як і  можливість навчання льотного та технічного складу.

Така угода, як і подібні до неї,  створює просту логічну послідовність: імпорт  продукції, яка могла б вироблятися в Україні, тягне за собою  знищення  робочих місць в нашій державі, що, в свою чергу, спричиняє міграцію людей туди,  де робочі місця є і та продукція, власне, й створюється.  Порочне коло замикається, оскільки економічний світ не терпить порожнечі,  і українці в цій грі програють  – добре,  щоб не назавжди. 

В УСПП закликають чиновників вивчити наведені дані та в подальшому сприяти власне вітчизняному виробникові – це вигідніше для держбюджету, створюватиме робочі місця в державі, сприятиме модернізації, інноваційному розвитку,  перешкоджатиме відтоку спеціалістів за кордон. 

 


до списку новин

Уряд, роботодавці та профспілки підписали тристоронню Генеральну угоду на 2016-2017 рр.
Уряд, роботодавці та профспілки підписали Генеральну угоду, яка визначатиме трудову та соціальну...

Приєднатися до ООРУ