Не усвідомлювати економічного патріотизму для влади означає підштовхувати  країну до занепаду

Не усвідомлювати економічного патріотизму для влади означає підштовхувати країну до занепаду

18 травня 2020

Стало відомо, що «Укрзалізниця» планує укласти  контракт на поставку кількох сотень нових електровозів з закордонними виробниками. Потенціальними постачальниками можуть бути французька компанія   Alstom, китайська CRRC и канадська Bombardier.  Міністр інфраструктури України Владислав Криклій повідомив, що розпочата процедура відбору постачальників, п’ять компаній виявили інтерес,  до 25 травня вони мають подати заявки.

«Усі держави, які проходять кризові випробування,  спричинені пандемією коронавірусу, вдаються до невідкладних та рішучих  заходів державного протекціонізму, роблять все для підтримки вітчизняного товаровиробника. В Україні, де у І кварталі 2020р. порівняно з аналогічним періодом  2019 р. зниження виробництва промислової продукції становило 5,1 %, машинобудування –  14,5%, транспортних засобів –  20,6%, де зростання безробіття очікується на рівні 12 %,  «відкриваються  ворота» імпортній продукції в величезному обсязі. Це може  загрожувати серйозними соціально-економічними наслідками», – наголошує президент УСПП, голова Антикризової ради громадських організацій, голова ООРУ Анатолій Кінах.

Він нагадав, що в Україні є кілька заводів, які  здатні виробляти продукцію транспортного машинобудування (локомотивів і швидкісних потягів), також реалізувати  програми імпортозаміщення, локалізації високого рівня, а за певної модернізації – розробити і випускати в серійному виробництві  якісний і конкурентоспроможний український електровоз. Це в першу чергу  Крюківський вагонобудівний завод, Дніпровський електровозобудівний завод та ін.  Навколо них працює низька суміжників, яка отримає «друге дихання» після запуску вказаних заводів, наприклад, Хмельницький завод «Укрэлектроаппарат», який виробляє трансформатори змінного току, тощо. 

Державні програми розвитку промисловості, а також  імпортозаміщення та максимальної локалізації виробництв  в сфері машинобудування – ось що потрібно, щоб ця потужна і перспективна сфера ожила, почала приносити дохід, конкурентоспроможній продукт, забезпечила тисячі людей технологічними робочими місцями. 

Три роки тому в країні робилася спроба за участі промисловців створити Програму локомотивобудування України, її ініціатором був Національний комітет з промислового розвитку. У проекті Програми  були погоджені  необхідні обсяги закупок, цінова політика, механізми локалізації, необхідні технічні характеристики. Однак Програма до цього часу не схвалена  Укрзалізницею і не підписана урядом.

«Промислова спільнота неодноразово нагадувала уряду, парламенту, президенту, що таке економічний патріотизм. Найголовніший обов’язок влади – дбати про економічний розвиток власної країни, наповнення власного державного бюджету, створення робочих місць на батьківщині.  Великий обсяг імпорту, замовлення, про які йдеться,   перевертають  ситуацію з ніг на голову: таким чином лише зростуть закордонні  бюджети і стабілізується ситуація з зайнятістю в інших державах. Не розуміти цього означає не володіти перспективним державним баченням, прирікати власну країну та її населення   на занепад. Це неприпустимо і безвідповідально», – переконаний Анатолій Кінах.

Пропозиції з запобігання деіндустріалізації та підготовки програм імпортозаміщення та локалізації виробництв підготовлені  в УСПП, Антикризової раді громадських організацій –  це документи «Пріоритетні заходи 2020: промисловий пакет» та додаток до нього – невідкладні антикризові заходи, вони надіслані вищому керівництву держави.


до списку новин

Директора Фонду соціального страхування поновлено на посаді
Об’єднання організацій роботодавців України (ООРУ) вітає поновлення на посаді директора...

Приєднатися до ООРУ