Головною складовою держбюджету має бути посилення економічного розвитку

Головною складовою держбюджету має бути посилення економічного розвитку

30 вересня 2020

Ділова спільнота висловлює стурбованість щодо відсутності в проекті державного бюджету на 2021 рік складової економічного розвитку та  мінімальних можливостей для індустріального просування, модернізації, впровадження інновацій. Це є неприпустимим в ситуації величезної зовнішньої заборгованості, коли повернення попередніх боргів  та їх громіздке обслуговування планується не за рахунок економічного прориву, а через чергові  запозичення та ще більше занурення в боргову яму. Такі думки висловлюють в УСПП, Об’єднанні організацій роботодавців Україні.

«На наступний рік в проекті  бюджету закладений величезний    дефіцит – 6% від ВВП, близько 270 млрд.грн., що співставно з дефіцитом в нинішній карантинний рік. Така сума залишає мало шансів на припинення деіндустріалізації,  стимулювання  малого і середнього бізнесу, державні програми пріоритетного розвитку окремих сфер промисловості. Відсутня програма соціально-економічного розвитку на 2021р., яку треба ухвалювати паралельно з бюджетом,   вона має указати першочергові точки зростання.  Це є дуже тривожними симптомами, які можуть призвести до поглиблення промислової кризи», – говорить президент УСПП, голова ООРУ Анатолій Кінах.

На його думку, стратегічних антикризових рішень в першу чергу потребує транспортна сфера. Фізичний, моральний знос рухомого складу, інфраструктури Укрзалізниці добігає 80-90%. Однак державні замовлення вагонів, локомотивів є дуже малими, вони не вирішують проблеми дефіциту  в галузі і можуть бути розглянуті лише як ситуативне реагування на кризу. В той ж час вітчизняні підприємства транспортного машинобудування знаходяться на грані зупинки, за 8 місяців обсяги падіння виробництва склали до 70%.

«Структурованим організаціям та об’єднанням ділової спільноти доводилося неодноразово стверджувати, що країна  потребує розробки і реалізації комплексної державної програми  оновлення рухомого складу Укрзалізниці з максимальним залученням вітчизняних виробників, включенням механізмів імпортозаміщення та локалізації виробництв. При її виконанні не обійтися і без державно-приватного партнерства, оскільки лише спільними зусиллями держави та приватних інвесторів можливо акумулювати  масштабні фінансові ресурси. Важливо, щоб основи таких програм були закладені в межах бюджетного процесу, як і поновлення сфер авіа-, кораблебудування, ракетно-космічного комплексу, кожна з яких переживає масштабну кризу  на межі неповернення», – наголошує А.Кінах.

Він переконаний, що вимоги економічної, фінансової та оборонної політики полягають у відновленні будівництва кораблів типу «корвет», які були заморожені протягом останніх кількох років. Спроба забезпечити економічну та оборонну безпеку держави  на основі квазібудівництва так званого «москітного» флоту   до успіху не призведе.

«Представники Антикризової ради громадських організацій наполягають на впровадженні системної, комплексної політики планування державних фінансів на 2021 рік, спрямованої на підтримку індустріального розвитку. Головною складовою держбюджету має бути посилення економічної стратегії, а не спроба сформувати життєдіяльність країни шляхом збільшення державного боргу. Україна мусить розвиватися, вкладаючи ресурси в конкурентоспроможну сучасну економіку, а не за рахунок залучення чергових траншів міжнародних фінансових організацій», – підсумував лідер промислової спільноти.   

 


до списку новин

Представлено директора виконавчої дирекції ФССУ
Об’єднання організацій роботодавців України (ООРУ) вітає призначення директора виконавчої...

Приєднатися до ООРУ