УСПП: мільярдні контракти на закупівлю іноземної продукції машинобудування без обґрунтованої локалізації - неприпустимі

УСПП: мільярдні контракти на закупівлю іноземної продукції машинобудування без обґрунтованої локалізації - неприпустимі

1 квітня 2021

На фоні кризи українського машинобудування – в основному через брак замовлень і капіталу – держава нарощує імпорт продукції закордонного авіа-, суднопрому, машинобудівної техніки тощо. Незважаючи на неодноразову критику промислово-підприємницької спільноти, урядові структури вчергове оголосили про новий контракт із Францією  - цього разу на закупівлю пожежних авто. Ціна питання 300 млн. євро. Загалом же на оновлення підрозділів МВС французькою технікою (пожежна техніка, гелікоптери, патрульні катери) держава заплатить майже 1 мільярд євро. Які створять тисячі робочих місць і поповнять бюджет іншої країни.

На цьому наголошують в УСПП та Антикризовій раді громадських організацій.

І це лише один із напрямів. Україна заморозила власну корветну програму, що дала б 10 тис. додаткових робочих місць, і планує будувати корвет в Туреччині. Український КРАЗ довго перебував в скрутному фінансовому становищі і змушений був оголосити банкрутство, тим часом, як держава має намір закуповувати продукт чеської компанії Tatra. Мільярдні контракти укладені на імпорт патрульних катерів з Великої Британії і США ( останні в самих Сполучених Штатах планують скоро списати через «технологічну застарілість»).

Вітчизняне вагонобудування минулого року скоротилося на 70%. Торік в Україні виготовили 3 241 вантажний вагон проти 10 571 у 2019 році. При цьому є критична зношеність вагонного парку Укрзалізниці, що сягає 90%. Масштабної програми для кооперації з вітчизняним товаровиробником уряд не запроваджує, натомість планує закуповувати  електропотяги в Південній Кореї та Франції. А у Харкові при проведенні тендеру для місцевого метрополітену – віддали перевагу китайській компанії. Різниця тендерної пропозиції з Крюківським заводом – 1%.

«Ми стурбовані тим фактом, що Кабмін самоусунувся від питань захисту інтересів національного виробника та підтримки вітчизняної економіки. Підготовка подібних масштабних закупівель і тендерів має погоджуватися на засіданнях КМУ. Це державні кошти – кошти платників податків, і вони мають інвестуватися в зростання платоспроможності українців. Уряд не проводить техніко-економічних обґрунтувань закордонних закупівель та не обстоює локалізацію виробництва, завантаження українських заводів замовленнями. Це неприпустимо», - наголосив президент УСПП Анатолій Кінах. 

В діловому союзі наполягають, щоб уряд, Офіс президента і парламент зайняли спільну позицію щодо  створення нових робочих місць в Україні, проведенні комплексної промислової політики.

«У більшості названих випадках Україна має аналогічне виробництво на своїх теренах. При цьому брак внутрішніх замовлень та брак коштів на виконання експортоорієнтованих замовлень призводить до технологічного старіння заводів, проблем із оплатою праці (заборгованість у промисловості на рівні 2,2 млрд.грн), банкрутств і масштабного відтоку трудового потенціалу, вузьких спеціалістів за кордон. Необхідно зупинити це сировинне піке і подбати про створення робочих місць в Україні, модернізацію промисловості. Перш за все, має бути прийнята відповідна Стратегія – разом із представниками індустрії, бізнесу, експертами», - переконаний  Анатолій Кінах.

Інакше, наголошують в УСПП, відсутність політичної волі і економічного патріотизму в питаннях локалізації виробництва і імпортозаміщення поглибить економічну, демографічну кризу та трудову міграцію.


до списку новин

Представлено директора виконавчої дирекції ФССУ
Об’єднання організацій роботодавців України (ООРУ) вітає призначення директора виконавчої...

Приєднатися до ООРУ