Промисловці вимагають не затягувати тендер на закупівлю вагонів для Укрзалізниці

Промисловці вимагають не затягувати тендер на закупівлю вагонів для Укрзалізниці

7 квітня 2021

Рівно рік тому уряд пообіцяв держзамовлення на закупівлю нових вагонів для Укрзалізниці і трьох дизель-поїздів. Передбачалося завантажити саме національного виробника. Кошти заклали уже в держбюджеті на 2021 рік - трохи більше 3 млрд. гривень, на які заплановано придбати 100 (по факту - 84-85) вагонів. Термін виконання тендеру - до кінця року, а аукціон наразі штучно затягується. Це породжує ризики неосвоєння бюджетних коштів на модернізацію УЗ цьогоріч.

8 квітня Антимонопольний комітет повинен розглянути скаргу одного із учасників на умови тендеру. Якщо буде прийняте рішення про їх перегляд, тендер зможуть провести тільки на початку літа.

На цьому наголошують в УСПП.

“Згідно з попередніми  планами УЗ, виробник повинен встигнути надати компанії нові вагони до кінця року. Часу на реалізацію такого замовлення і так було критично мало, якщо тендер затягнуть до червня, є ризик, що у 2021 році виникнуть проблеми із його реалізацією”, - підкреслив президент УСПП Анатолій Кінах.

В діловому союзі вимагають, щоб в Україні була прийнята середньострокова програма оновлення рухомого складу УЗ.

Останній критично зношений, 97% локомотивів та вагонного парку вичерпали свої терміни експлуатації. Така модернізація  вимагає величезних інвестицій. Водночас, її реалізація (за умови завантаження замовленнями саме національного виробника)  дала б приріст ВВП на 2,3%. З’являться близько 15 тисяч робочих місць у вагонобудуванні та понад 30 тисяч - у суміжних галузях.

З цією метою УСПП уклав меморандум із Укрзалізницею та план дій на 2021 рік як додаток до нього. Документи передбачають спільні дії з оновлення рухомого складу з обов'язковим рівнем локалізації виробництва, техніко-економічні обгрунтування тарифів на вантажоперевезення та ін.

“Для національного виробника чи міжнародних компаній, що розглядатимуть локалізацію в Україні, потрібні середньострокові гарантії того, що держава замовлятиме вагони щороку. Це виробництво із довготривалим циклом, раптово оголошені тендери і зміни до них унеможливлюють повноцінну участь наших заводів, які ще й мають брак обігових коштів”, - зазначив Анатолій Кінах.

Усі напрями  плану спільних заходів є відображенням консолідованої  позиції УСПП, ООРУ, Антикризової ради громадських організацій, Федерації роботодавців транспорту України, Організації роботодавців «Галузеве об’єднання підприємців залізничного транспорту «Федерація залізничників України».

Промислова спільнота також підтримує подальшу реформу УЗ, зокрема відокремлення вертикалі вантажоперевезень «UZ Cargo». Це дозволить уникнути перехресного субсидіювання та підвищити якість послуг залізниці.


до списку новин

Представлено директора виконавчої дирекції ФССУ
Об’єднання організацій роботодавців України (ООРУ) вітає призначення директора виконавчої...

Приєднатися до ООРУ