ООРУ, УСПП: середньострокова програма оновлення рухомого складу УЗ дала б 30 тис. робочих місць і +2,3% до ВВП

ООРУ, УСПП: середньострокова програма оновлення рухомого складу УЗ дала б 30 тис. робочих місць і +2,3% до ВВП

14 червня 2021

ООРУ та УСПП послідовно зверталися до уряду, щоб обіцяне замовлення на постачання 100 пасажирських вагонів для Укрзалізниці було реалізоване якнайшвидше. Інакше, зазначали експерти ділового союзу, існує ризик, що бюджетні кошти цьогоріч можуть бути не використані.  

Відтак, від міністра інфраструктури України Олександра Кубракова вже пролунала заява, що контракт з Крюківським вагонобудівним заводом можуть підписати вже цього місяця.

ООРУ вітає рішення пришвидшити процес, але, разом з тим, наполягає, щоб дана процедура була максимально прозорою та не призвела до якихось проблем у майбутньому, коли виробництво даної сотні вагонів буде запущене.

Нагадаємо, щоб підписати такий контракт, УЗ повинна відмінити 2 тендери підряд через ті чи інші причини. Поки що через те, що лише КВБЗ відповідав усім вимогам, а інші учасники ні, перший такий тендер не відбувся навесні 2021 та був відтермінований до літа. 

Поза тим, допоки тривають неузгодженості з 100 вагонами для УЗ, вітчизняний виробник, як і вся галузь транспортного машинобудування України, перебуває в скрутному становищі. Так, КВБЗ у січні-травні скоротив виробництво вантажних вагонів на 62%. Цього місяця підприємство планує працювати тільки  13 днів.

У вагонобудівній галузі України за останні 9 років відбулось рекордне скорочення кількості робочих місць у галузі – в 2,5 рази. Падіння обсягів реалізації вантажних вагонів за цей час -  близько 90%. Катастрофічно, в 53 рази, знизився експорт. Якщо раніше працювало 18 профільних підприємств, то зараз лишилося 5.

Тому УСПП та ООРУ наполягають на системних діях Офісу президента і уряду в промисловій політиці в цілому, і в даному напрямі зокрема. Разом із УЗ промисловці вже розробили попередню концепцію держпрограми оновлення рухомого складу, що передбачає великий відсоток локалізації виробництва. На часі її прийняття та нормативне затвердження, кажуть в діловому союзі. 

Тут разом із Крюківським заводом порахували, що реалізація 5-річної держпрограми оновлення рухомого складу Укрзалізниці з локалізацією дала б щорічний ріст ВВП на 2,3%, з урахуванням ефекту мультиплікації – на 8%. Надходження до бюджетів усіх рівнів - понад 31 млрд грн на рік. Крім того, 30 тис. робочих місць у суміжних галузях і 15 тис. у вагонобудуванні. Сама ж УЗ на нещодавній конференції з УСПП оголосила про більш амбітний план - планування такої програми на 10-річний період. 

«Поки цей процес рухається занадто повільно. Замовлення у вітчизняного виробника ми фактично «вибиваємо» в держави надзусиллями. Причому втрачається час, підприємства зазнають збитків.  Такого не повинно бути, в промисловості спорадичні підходи не діють. УСПП виступає за посилення ефективності роботи і відповідальності Мінстратегпрому, прийняття нарешті Стратегії розвитку промисловості та цілої низки інших кроків, про які ми постійно нагадуємо уряду і ВРУ», - зазначив голова ООРУ, президент УСПП Анатолій Кінах.

Діловий союз, нагадаємо, направив органам влади системні пропозиції – «Платформа економічного патріотизму: невідкладні заходи 2021». Також УСПП ініціює проведення профільної зустрічі із президентом В.Зеленським – результати якої повинні бути закріплені нормативно. В разі невиконання – із відповідальністю міністрів та інших чиновників.

Певний прогрес є - міністр інфраструктури України Олександр Кубраков, як вже згадувалося, провів нараду із КВБЗ.  Окремою її темою став і тендер Харківського метрополітену. Харківський метрополітен віддав перемогу в тендері на постачання 8 поїздів метро китайській компанії – із критично малою різницею в ціні із КВБЗ.

Зараз процес укладення контракту з Китаєм призупинено, повідомляє Крюківський завод, міністерство вивчатиме це питання.


до списку новин

Представлено директора виконавчої дирекції ФССУ
Об’єднання організацій роботодавців України (ООРУ) вітає призначення директора виконавчої...

Приєднатися до ООРУ